torsdag 4. april 2013

Profil redigering i photoshop

Det eg har gjort nå var å redigere samme bildet to ganger i photoshop; eit naturlig og eit overdrevet. Og så skal eg legge dei ut sammen med orginalen. Me skal nemlig lære å kunne se at folk ofte har redigert bildet (då sikter eg spesiellt til reklamer).

Verktøyene eg har brukt for å fikse på disse bildene er:
-Spot Healin Brush Tool (ta bort urenheter og småhår)
- Pensel (pensle ein farge på lepper og hud)
- Clone Stamp Tool (kopiere et område til eit annet, eks. hår)
- Burn (legge skygge)
- Dodge (lyse opp områder, eks. tenner og øyner)
-Curves /Brightness (lage bildet lysere)























Her er orginalen.


Og over her har eg prøvd å redigere så naturlig som mulig, tenner, øyner, diverse småting i huden og litt små hår. Eg har også bleket ansiktshuden litt.























Under er det bildet eg har overdrevet photoshop jobbingen. som du kan sjå, så ser det ikkje serlig natulig ut, men ein sjønner kor fort det er å manipulere og redigere bilder. På dette bildet har eg overdrevet med bleking, skyggelegging og lagt på masse farge med penselen i heile ansiktet. Det blei litt rotete på høyre side av ansiktet hennes, og eg klarte ikkje fikse så mykje på det, uten at det blei verre.